Kommunikationskanaler
Kontakt
För oss är det viktigt att ha en dialog med dig som bor eller är verksam i kommunen. Därför använder vi oss av flera olika kommunikationskanaler. Här informerar vi om vilka olika kanaler vi kommunicerar i om vad som händer och är aktuellt i Svedala kommun. Vi har även kanaler som du kan använda för att tycka till och ställa frågor. Hittar du inte vad du söker? Kontakta oss, vi hjälper dig gärna.
Våra webbplatser
Vi har den största delen av vår information publicerad på denna webbplats, svedala.se. Viss information har vi dock valt att lägga på egna webbplatser.
Lista över våra övriga webbplatser
Sociala medier
Vi är aktiva i flera sociala medier, framför allt på Facebook, Instagram och LinkedIn.
Lista över våra konton i sociala medier
SvedalaNytt
SvedalaNytt är vår kommuntidning där vi informerar om vad som händer i kommunen samt ger en bild av vårt arbete och verksamheter. Tidningen går ut till alla hushåll och företag cirka två gånger per år.
Kalender
Vi marknadsför gärna lokala evenemang och aktiviteter i vår kalender på svedala.se och på våra digitala informationsskyltar. Skicka in ditt bidrag genom att fylla i formuläret "Tipsa om din aktivitet".
Digitala informationsskyltar
Vi har fyra digitala skyltar vid infarterna till kommunen. Dessa använder vi för att marknadsföra kommunens bredd av evenemang för boende, besökare och förbipasserande.
Riktlinjer marknadsföring
Vi marknadsför
- endast aktiviteter och evenemang som äger rum i Svedala kommun.
- framför allt aktiviteter som vi och föreningar arrangerar. Vi prioriterar de aktiviteter där Svedala kommun är arrangör eller medarrangör.
- budskap som är kommunikativa och profilerar Svedala kommun på ett positivt sätt.
- vid utrymme evenemang där annan part än Svedala kommun är arrangör. Evenemanget ska då marknadsföra kommunen på ett positivt sätt och vara av stort intresse för kommuninvånarna.
- vid plats även kostnadsfria aktiviteter som arrangeras av privata företag.
- inte reklam för företag eller produkter. Dock kan ett kommersiellt evenemang som bedöms vara av stort intresse för kommuninvånarna presenteras.
- endast budskap som är riktade till allmänheten.
- krisrelaterad information i händelse av en extraordinär situation eller kris i kommunen .
- inte politiska budskap.
Driftmeddelande via sms
Vid driftstörningar i kommunens tjänster är det viktigt för oss att du som kommuninvånare så snabbt som möjligt får information om detta. Därför använder vi oss av sms-utskick vid sådana tillfällen. Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress i Svedala kommun och har en mobiltelefon registrerad på samma adress, är du automatiskt registrerad för våra sms-utskick.
Registrera fler mobilnummer för sms-utskick
Delta och påverka din kommun
Vi vill ha en bra dialog med dig som bor och verkar i Svedala kommun. Därför är dina erfarenheter och synpunkter viktiga för oss. Här informerar vi om kanaler som du kan använda för att att tycka till, ställa frågor och anmäla fel. Välkommen med dina förslag och synpunkter!