Hoppa till huvudinnehållet Till startsidan

Kontakt

Foto: Scandinav bildbyrå

Här presenterar vi våra kontaktvägar och hur du når oss utanför kontorstid.

Så här kontaktar du oss när vi har öppet:

  • Kundservice telefon 040-626 80 00.
  • Observera att du anmäler icke akuta fel via vårt formulär Synpunkter och felanmälan.

Felanmäl eller lämna dina synpunkter

Öppettider Kundservice

Kundservice har öppet måndag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-15. Öppettiderna gäller varje helgfri vardag.

Så här kontaktar du oss när vi har stängt:

  • Vid akuta fel på kommunens vatten, avlopp, gator och vägar samt belysningsfel över större områden, telefon 040-676 90 53.
  • Vid akuta fel på fastigheter, telefon 040-626 85 00.
  • Yttre befäl Räddningstjänsten, telefon 040-626 82 31.
  • Information om olyckor och kriser, till exempel vattenläcka eller strömavbrott, telefon 113 13.
  • Sjukvårdsrådgivningen, telefon 1177.
  • Kontaktvägar vid akut hjälp till barn och unga
  • Sociala jouren Syd kontaktar du vid nödsituation av social karaktär när kommunens Socialtjänst är stängt. Du når dem på larmnummer 112. Öppettider Socialtjänsten Svedala kommun är måndag-fredag kl 8:00-16:00, telefon 040-626 80 00.

Information om Sociala jouren Syd

  • Vid akut nödsituation ska du alltid larma på telefon 112.
  • Observera att du anmäler icke akuta fel via vårt formulär Synpunkter och felanmälan.

Felanmäl eller lämna dina synpunkter

Få sms eller mejl vid driftstörning

Om du vill få driftinformation om till exempel arbeten som orsakar avbrott i vattenförsörjningen eller om det skulle gå ut en kokningsrekommendation för att vattenkvaliteten inte är tillräckligt bra, kan du få veta detta via sms eller mejl. Observera att det är endast händelsebaserad information om till exempel vattenavbrott eller andra avvikelser som vi skickar ut information om.

Anmälan om driftstörning

Publicerad 2016-06-08 kl 10:32
Sidansvarig: Linda Holst
Uppdaterad 2018-03-13 kl 16:51