Trygghetslarm
Kontakt
Biståndshandläggare distrikt väster och öster, födda dag 1-15. Hemtjänst, särskilt boende, boendestöd (dag 16-31)
040-626 83 55
madeleine.webrant@svedala.se
Telefontider
Vardagar kl 09:00-10:00
Biståndshandläggare samverkan vid utskrivning (SVU)
040-626 83 54
sara.majvall@svedala.se
Biståndshandläggare distrikt norr, födda dag 1-31. Hemtjänst, särskilt boende och LSS
040-626 81 37
cecilia.dahlgren@svedala.se
Telefontider
Vardagar kl 09:00-10:00
Biståndshandläggare distrikt väster och öster, födda dag 16-31. Hemtjänst, särskilt boende, boendestöd (1-15)
040-626 83 56
maria.seeger@svedala.se
Telefontider
Vardagar kl 09:00-10:00
Biståndshandläggare
040-626 82 02
Boel.Wadenheim@svedala.se
Telefontider
Vardagar kl 09:00-10:00
Enhetschef Hemtjänst Svedala väster, Servicegrupp och Nattpatrull
040-626 83 01
ingegerd.eriksson@svedala.se
För att skapa trygghet kan äldre och personer med funktionsnedsättning få trygghetslarm.
Trygghetslarm/trygghetstelefon är ett hjälpmedel som du kan ha i ditt hem för att kalla på hjälp vid oförutsedda situationer. Du kan använda larmet dygnet runt.
Ansöka om trygghetslarm
Om du behöver ett trygghetslarm kan du ansöka om detta. Det är biståndshandläggaren som fattar ett formellt beslut.
Larmknappen kan bäras kring halsen eller på armen. Larmknappen är kopplad till trygghetstelefonen som i sin tur är kopplad till telefonledningen. När du trycker på larmet får du kontakt med Caretechs larmcentral i Malmö.
Vid behov kontaktar Caretechs larmcentral hemtjänstens personal i Svedala kommun som kommer hem till dig.
Återlämning av trygghetslarm
Larmet lämnas tillbaka till Heminsatsernas hus på Ågatan 27 i Svedala.
Det går också bra att kontakta någon av enhetscheferna inom hemtjänsten eller ansvarig för service och drift enligt nedanstående kontaktuppgifter.